
De oorzaken van slechte klantenservice
Iedereen heeft wel een slecht klantenservice-verhaal te vertellen. Lange tijd in de wachtrij aan de telefoon maar ook slecht te woord gestaan in een winkel of restaurant is een vorm van slechte klantenservice.
Om flexibiliteit te realiseren binnen het werkaanbod bestaan er verschillende mogelijkheden om tot effectieve oplossingen te komen.
Bij ons alles ingericht op basis van het principe ‘Expect the unexpected’! Een inhouse klantenservice is vaak niet ingericht op het opvangen van piekdrukte. Het plots moeten werven van nieuwe medewerkers, aanschaffen van computers en systemen, opleiden en trainen kost veel geld en tijd.
Hoe moet je het onverwachte verwachten? Doordat wij als stelregel aanhouden: voorkomen is beter dan genezen. Hoe eerder we afwijkingen kunnen signaleren, hoe makkelijker we deze kunnen opvangen. Desondanks kan het voorkomen dat er situaties ontstaan waarbij ook wij verrast worden door zaken die buiten onze invloed om tot spontane hoge werkdruk leiden.
Omdat we jarenlange ervaring hebben met het opvangen van deze verrassingen, kunnen wij in korte tijd heel veel oplossen.
In de eerste plaats is het ons doel om er voor te zorgen dat alle redelijkerwijs in te schatten afwijkingen van het aanbod worden ondervangen door goed overleg en een strak forecast proces. Helaas is dit niet altijd voldoende. Mocht de afwijking in het aanbod acuut, langdurig en/of groot zijn, dan beschikken wij over een aantal oplossingsmogelijkheden op zowel personeel als op technisch vlak. Afhankelijk van de situatie kunnen we de volgende acties ondernemen:
Om flexibiliteit te realiseren binnen het werkaanbod bestaan er verschillende mogelijkheden om tot effectieve oplossingen te komen. Zoals bijvoorbeeld:
Om flexibiliteit te realiseren binnen het werkaanbod bestaan er verschillende mogelijkheden om tot effectieve oplossingen te komen. Hieronder een overzicht van een aantal mogelijkheden die wij middels de inzet van ons personeel kunnen bieden:
Een aantal keer per jaar zijn er voorzienbare en onvoorziene situaties die invloed kunnen en zullen hebben op de hoeveelheid e-mail-, telefoon,- en overige verkeer en daardoor niet standaard zijn. In de basis is onze organisatie ingericht op flexibiliteit en zullen we er alles aan doen om met deze middelen pieken op te vangen.
Mochten deze acties onverhoopt niet direct leiden tot het gewenste resultaat dan zetten wij onze pragmatische kracht in. Wij hebben de omvang, de ambitie, de slagvaardigheid maar bovenal, een projectteam met de juiste inzet om van onvoorziene omstandigheden een succes te maken!
Iedereen heeft wel een slecht klantenservice-verhaal te vertellen. Lange tijd in de wachtrij aan de telefoon maar ook slecht te woord gestaan in een winkel of restaurant is een vorm van slechte klantenservice.
Social listening, oftewel, sociaal luisteren is het proces van het monitoren van trefwoorden, termen, zoekwoorden, producten en onderwerpen die verband houden met jouw bedrijf en de branche waarin het zich bevindt.
Quality Contacts heeft inmiddels al een aantal jaar ervaring met het werken vanuit huis. Dat is nu geen unicum meer, maar vóór corona werkte slechts
NIEUWSBRIEF OKTOBER 2023 De eerste VrijMiBo van 2023 bij Quality contacts is een feit! Op 6 oktober werd er gezongen, gepraat, gelachen en gedronken. De
Het hebben van de juiste tone of voice geeft je een persoonlijkheid die je onderscheidt van concurrenten die mogelijk ook proberen om jouw klanten aan te spreken.
Een hashtag is een woord dat begint met het #-teken. Zet je dit teken voor een woord op social media, dan wordt dat woord klikbaar. Als je erop klikt, verschijnen alle berichten waarin dit woord wordt gebruikt, op het kanaal waar je bent.