Wat zegt een plaats op een lijstje over de kwaliteit van een bedrijf? Dat vroegen we ons af toen we in de Customer First zagen dat we op plek 17 staan van de facilitaire contactcenters. Niet de grootste, niet de kleinste. Want deze ranking gaat over omvang en omzet, niet over kwaliteit of inzet. Je klantenservice uitbesteden kan bij nummer 1 net zo goed als bij nummer 17.
Ambitie en talent in de contactcenterbranche
Zijn we 17 plekken van ons doel verwijderd of juist blij met waar we staan?
Met deze ranking maken we kenbaar hoe we ons verhouden qua omvang ten opzichte van andere facilitaire collega’s waar je je klantenservice kunt uitbesteden. De grootste op plaats één en dan op volgorde de rest. Wij? Wij hebben niet de ambitie om in de top 10 te staan. Omdat we met die ambitie een deel van ons talent kwijtraken. Want wij kunnen snel schakelen, zijn enorm flexibel en houden alle lijnen kort en persoonlijk. Dat is onze kracht en die willen we niet graag kwijt.
Honderd of honderdduizend contactcenter medewerkers
Er is een verschil in aansturing van een organisatie van bijna 10.000 medewerkers ten opzichte van het aansturen van een organisatie van 100 medewerkers. Wij zijn groot genoeg om aanstaande organisaties van de beste faciliteiten, afdelingen en kennis te voorzien en klein genoeg om ons talent te blijven behouden: dichtbij de klant blijven. Elke klant is voor ons prioriteit. En dat kan, als je op plek 17 staat.
Kwaliteitscontact in elke organisatie
De gemene deler tussen elke plaats is toch wel de passie die we allemaal hebben voor ons vak. We werken elke dag hard om onze plek in de lijst te verdienen, of dat nou bovenin of lager is. Wij staan op plek 17, een prima plek. Net als plek 20 of plek 1.