Klantadviseur Noordhoff
Hier draait alles om het actief benaderen van klanten, jij als klantadviseur voor Noordhoff speelt een cruciale rol in optimaliseren van het klantcontact.
Het duidelijkste verschil tussen callcenters en contactcenters is het aantal en type kanalen dat elk centrum gebruikt voor zijn communicatie. Callcenters zijn gespecialiseerd in het afhandelen van telefoongesprekken en alleen telefoongesprekken, terwijl een contactcenter naast telefoongesprekken ook e-mail, chat en andere communicatiekanalen kan afhandelen.
Simpeler gezegd, een callcenter is een plaats waar medewerkers gesprekken afhandelen. Dit kunnen zowel inkomende als uitgaande gesprekken zijn. Uitgaande gesprekken (outbound) zijn vaak verkoopgesprekken waarbij de medewerker zitten en klanten bellen om een dienst of product te verkopen. Als het gaat om inkomende oproepen (inbound), kan dit het zogenaamde telefoon beantwoorden zijn.
Een contactcenter is een centraal punt waaruit organisaties alle klantinteracties via verschillende kanalen kunnen beheren. Hun primaire doel is om klanten efficiënte en effectieve technische ondersteuning, klantenservice en verkoopondersteuning te bieden. Ook integreren organisaties vaak contactcenters met hun strategieën voor klantrelatiebeheer (CRM).
Het grote publiek is gewend aan de term callcenter en gebruikt beide termen meestal door elkaar.
Er zijn ook mensen die denken dat het woord callcenter in de loop der jaren een negatieve betekenis heeft gekregen. Ze associëren callcenters vaak met opdringerige uitgaande oproepen die niemand graag ontvangt en gebruiken daarom liever de term contactcenter.
Callcenters waren van oudsher gericht op het verlagen van de kosten waardoor ze helaas een beetje een slechte reputatie kregen. Medewerkers die onder grote druk werken, worden als gestrest en onpersoonlijk ervaren.
Maar dit is zeker niet het geval voor alle callcenters. Gerenommeerde callcenters hebben medewerkers met geavanceerde expertise op het gebied van klantenbeheer en hebben zoveel kennis over het bedrijf dat de klant niet het gevoel heeft dat het ergens anders is gekomen dan het bedrijf dat hij heeft gebeld. Met een goed callcenter kan een bedrijf dus de klantervaring verbeteren en tegelijkertijd het klantenbeheer stroomlijnen.
Als je meer wilt weten over wat wij met ons contactcenter voor jou of jouw bedrijf kunnen betekenen, neem dan contact met ons om op te kijken wat wij voor je kunnen doen.
Werken bij de klantenservice in een contactcenter is een mooie bijbaan naast je studie, of een volwaardige baan met flexibele tijden of als startpunt van jouw carriere. Met een brutosalaris vanaf €10,- ongeacht je leeftijd en een toeslag voor het werken op zaterdag. Bij ons kun je vanaf 18 jaar aan de slag in het mooie beroep van contactcenter medewerker.
Regelmatig komen er nieuwe vacatures online. Houd daarom de werken-bij-pagina goed in de gaten! Ga je gang en neem een kijkje op onze vacaturepagina!
Hier draait alles om het actief benaderen van klanten, jij als klantadviseur voor Noordhoff speelt een cruciale rol in optimaliseren van het klantcontact.
De klantcontact branche leent zich goed voor thuiswerken, ook al vóór COVID. Vanuit Quality Contacts faciliteren we thuiswerken, maar volledig vanuit huis? Daar zijn we dan weer niet zo van.
Social listening, oftewel, sociaal luisteren is het proces van het monitoren van trefwoorden, termen, zoekwoorden, producten en onderwerpen die verband houden met jouw bedrijf en de branche waarin het zich bevindt.
Dit is de tweede blog uit het Dossier medewerkerstevredenheid. Alle blogs lezen? Dat kan via: Dossier MDWTV. In ons dossier over medewerkerstevredenheid onderzoeken we welke
Door strategisch gebruik te maken van up-selling en cross-selling, kan ieder klantcontactmoment bijdragen aan groei, zowel voor onze opdrachtgevers als voor de klantbeleving. Maar hoe pak je dat slim aan?
NIEUWSBRIEF OKTOBER 2023 De eerste VrijMiBo van 2023 bij Quality contacts is een feit! Op 6 oktober werd er gezongen, gepraat, gelachen en gedronken. De