Quality Contacts is sinds 2005 hét adres voor het uitbesteden van klantenservice, het uitvoeren van telemarketing en outbound strategieën en voor het uitbesteden van webcare. Dat zijn we niet geworden in 1 dag en ook niet zonder stil te staan bij onze vele mijlpalen.
Benieuwd naar onze groei als contactcenter? Hieronder vind je een overzicht van onze groei en ontwikkeling, onze mijlpalen en ons verhaal.
En natuurlijk is dit niet alles wat we hebben meegemaakt. Ben je daar wel heel nieuwsgierig naar? Lees dan onze kennis&nieuws pagina, daar vind je al onze artikelen!
Algemeen directeur Age de Jong en commercieel directeur Niels Vader zijn jarenlang zelf verantwoordelijk geweest voor een inhouse customer care afdeling van een kabelaar. Zij zagen in dat dit professioneler en beter kon en besloten er hun core business van te maken. In 2005 startten zij met de eerste vestiging van Quality Contacts in Schagen met slechts vijf medewerkers en enkele kleine opdrachtgevers.
Vanaf de eerste dag heeft Quality Contacts de nadruk gelegd op efficiëntie, zonder enige concessie te doen aan de kwaliteit van de klantcontacten.
Een doordachte werkwijze die al snel succesvol bleek. Zo groeide Quality Contacts uit tot een compleet facilitair contactcenter. De combinatie van efficiëntie, betrokkenheid, kwaliteit en transparantie naar de opdrachtgever blijkt de onderscheidende factor in de markt.
Sinds de oprichting in 2005 is Quality Contacts in snel tempo gegroeid. Daarom heeft de onderneming begin 2009 zijn intrek genomen in een nieuwe locatie in Schagen, die ruimte biedt voor verdere groei met 150 werkplekken.
In dat zelfde jaar werd er ook nog een vestiging in Velserbroek geopend.
Quality Contacts heeft in april 2010 haar derde vestiging geopend in Zwolle. De aanhoudende groei en de vraag van opdrachtgevers om ook elders in het land vertegenwoordigd te zijn, waren voor Quality Contacts reden om in Zwolle een contact center te openen.
Het contact center beschikt over 60 werkplekken en biedt ruimte om uit te breiden naar 120 werkplekken. De vestiging is vlak bij hoofdwegen en openbaar vervoer gelegen, wat zorgt voor een optimale bereikbaarheid voor zowel opdrachtgevers als werknemers.
Met de komst van de vestiging in Zwolle beschikt Quality Contacts nu over ruim 270 werkplekken en kan er werk worden geboden aan 400 tot 600 medewerkers.
Klantencontactcenter Quality Contacts is in zeven jaar tijd sterk gegroeid. Het oorspronkelijke bedrijfje met vier werkplekken ontwikkelde zich in rap tempo tot een organisatie met vijfhonderd medewerkers.
Roosters en projectplanningen maken ging in het begin prima met Excel. Maar door de enorme toename in aantallen medewerkers en opdrachten raakte het overzicht kwijt.
Er was behoefte aan een systeem waarin projecten beter konden worden geregistreerd en alle acties in stappen konden melden en bewaken. Door de volledigheid van het pakket is ERP AFAS Profit juist voor call- en contactcenters een hele goede oplossing
Quality Contacts is genomineerd voor Beste Onderneming van Noord Holland. Het contactcenter is een van de 20 gegadigden in de categorie MKB groot.
“We zijn een grote werkgever geworden in de kop van Noord-Holland”, verklaart Mike Rijkers de nominatie. Hij is verantwoordelijk voor de communicatie van Quality Contacts. “We zijn in korte tijd gegroeid van 5 naar 350 werkplekken.”
De contactcenters zijn gevestigd in Schagen, Velserbroek en Zwolle, maar de laatste vestiging heeft voor de nominatie vast geen grote rol gespeeld.
Quality Contacts zet zich in voor Stichting het Vergeten Kind.
We vinden het belangrijk om onze expertise wanneer hier ruimte en capaciteit voor is onbaatzuchtig in te zetten voor maatschappelijke doelen. We merken ook dat onze medewerkers het ontzettend leuk vinden om hier aan mee te werken.
Het was een ontzettend leuk en dankbaar project om hier aan mee te doen.
Het pand in Zwolle wordt te klein en daarom verhuist Quality Contacts naar een ander pand. Aan de Ferdinand Bolstraat 25B.
Inmiddels heeft Quality Contacts een brede klantenkring en een breed palet aan diensten. Kabelmaatschappijen zijn nog steeds de grootste opdrachtgevers, gevolgd door premium zenderpakketten. Maar er is ook veel in- en outbound ervaring opgedaan in bijvoorbeeld charitas en B2B.
Klanten voor sales- en servicecampagnes een totaaloplossing bieden is dus mogelijk. Klantenservice uitbesteden? Met een goede klantenservice en bereikbaarheid kom je een heel eind.
Inmiddels is dit ook het hoofdkantoor van Quality Contacts.
Quality Contacts bestaat 10 jaar en viert dat samen met relaties in Amsterdam waar de 9e editie van de SAIL Amsterdam plaats vond.
Een groots maritiem festijn dat eens in de 5 jaar georganiseerd wordt.
Invoering AVG, het privacy landschap verandert. Op 25 mei 2018 gaat de nieuwe Europese wet van kracht.
Ook bij Quality Contacts is het noodzakelijk om te werken en vooral te leven naar de maatstaven die AVG verwacht. De AVG geeft aan dat Persoonsgegevens alleen verwerkt mogen worden in overeenstemming met de wet.
Voor de betrokkene (dat is degene van wie de persoonsgegevens verwerkt worden) moet het behoorlijk en transparant zijn hoe en waarom de persoonsgegevens verwerkt worden.
Privacy en omgaan met persoonsgegevens is een onderwerp waarop binnen Quality Contacts grote expertise is.
Teleknowledge is producent van contactcenter software. Wat Teleknowledge speciaal maakt is hun kijk op contact: dat moet geïntegreerd kunnen worden vanuit elk kanaal en elke andere software.
Met dit platform hebben we in huis wat nodig is om de beste service te kunnen bieden. Door de openheid en flexibiliteit van de software hoeven we niet langer na te denken over hoe wij meebewegen met de software.
In plaats daarvan kunnen onze opdrachtgevers, projectmanagers, kwaliteitsmedewerkers en IT medewerkers zo creatief zijn als ze maar willen, zonder tegen beperkingen aan te lopen.
Door COVID-19 ging de wereld plotseling anders werken. Het maakt niet uit of we op het continent van de kangoeroes, in het land van de tulpen, de stad van de liefde of de hoofdstad van het carnaval wonen: we zijn allemaal naar huis gestuurd om fulltime op afstand te werken. Producten en diensten moesten virtueel worden aangepast.
Quality Contacts had al een aantal jaar ervaring met het werken vanuit huis. Dat is nu geen unicum meer, maar vóór corona werkte slechts 8% van de medewerkers binnen de contactcenter branche vanuit huis.
Wat voor COVID-19 een kracht en manier was om te onderscheiden, is inmiddels een voorwaarden tot bestaansrecht voor facilitaire contactcenters gebleken.
Sanquin gaat samenwerking met Quality Contacts aan.
Met gepaste trots verkondigen we dat Sanquin de komende jaren heeft gekozen voor een samenwerking met Quality Contacts voor het uitvoeren van de customer service- activiteiten met haar donors.
Hiermee levert Quality Contacts een belangrijke bijdrage aan de maatschappelijke functie die Sanquin heeft in de Nederlandse Samenleving op het gebied van gezondheidszorg en wetenschappelijk onderzoek.
Gezamenlijk gaan we de ambities op het gebied van donorcontact werkelijkheid maken: samen met de donor voor een beter leven van de patiënt.
Met gepaste trots blikken wij terug op de zeer geslaagde QualityContacts-relatiedag. Samen met relaties, opdrachtgevers, ex-opdrachtgevers, leveranciers en de ‘vrienden van QC’ hebben we onder het genot van een drankje, een DJ en heerlijk eten een fantastische middag en avond op het water van Zwolle beleefd.
Wat kunnen wij ontzettend trots zijn op onze zakelijke relaties en contacten!
Succesvol ben je nooit alleen!
Nogmaals dank aan iedereen die heeft bijgedragen aan deze dag, wij hebben genoten!
Ons doel voor ISO certificering is heel duidelijk. Een goede basis op het gebied van privacy en kwaliteit, om vanuit daar door te ontwikkelen.
Met ISO 9001 tonen we onze betrouwbaarheid en transparantie aan op het gebied van kwaliteitsmanagement.
Met ISO 27001 tonen we de internationale standaard voor informatie beveiliging aan.
Uiteindelijk is het door het hele bedrijf gemaakt en gedragen, we hebben dit allemaal met elkaar samen gedaan als één team zijnde. En daar zijn we trots op. Op maandag 19 januari 2021 hebben wij de kroon op ons werk mogen ontvangen.
Twee prachtig ingelijste certificaten. Hiermee sluiten we aan bij de professionaliteit en het vakmanschap van onze medewerkers en kunnen wij onze klanten zekerheden (blijven) bieden.
Het Bevrijdingsfestival Overijssel is een muziekfestival dat elk jaar in het Park de Wezenlanden in de Nederlandse stad Zwolle gehouden wordt ter gelegenheid van bevrijdingsdag.
Vol trots verkondigen wij de samenwerking tussen Medipoint en Quality Contacts.
Medipoint is de grootste leverancier van hulpmiddelen van Nederland. Of het nu gaat om advies, koop, huur of lenen van producten, als dé thuiszorgwinkel kun je er met alle zorgvragen terecht
In april 2023 is er een start gemaakt met het traineeship van de eerste medewerkers en daarna zal het team steeds verder uitbreiden.
Bij Quality Contacts begrijpen we dat een gezonde geest en een gezond lichaam essentieel zijn voor zowel persoonlijk geluk als professioneel succes.
Daarom bieden we nu een uitgebreid sport abonnement aan waarmee je toegang krijgt tot tal van sporten en sportscholen, speciaal voor al onze medewerkers.