Wat een goede klantenservice
kan opleveren

Klanten, het grootste goed voor de meeste organisaties. Zo zorgen klanten voor omzet, mooie referenties en mond op mond reclame. Om die reden is het ontzettend belangrijk dat het klantcontact op orde is. Maar wat levert deze open deur uitspraak nou daadwerkelijk op?  

nieuwe klanten

Nieuwe klanten

Als klant verwacht je gewoonweg goede service. Je bent eerder geneigd om iets te kopen bij een organisatie waar goede klantenservice wordt aangeschreven, dan een organisatie die negatief naar voren komt.

Een goede klantenservice biedt vertrouwen. Het is een manier om je te onderscheiden en daarmee je kans op een nieuwe klant te vergroten. Wees daar waar een potentiële klant je verwacht.

Dus richt voor je klantenservice niet alleen de optie om telefonisch contact op te nemen, maar verplaats je in de klant en biedt bijvoorbeeld e-mail aan als klantcontactkanaal, of WhatsApp.

Trouwe klanten

Dat het meer geld en tijd kost om nieuwe klanten aan je te binden dan bestaande klanten te behouden is inmiddels een bekend gegeven. Trouwe klanten verhogen je winst.

Gemiddeld komt 60% van de omzet uit een organisatie vanuit trouwe klanten. Zij vertellen júist vaker over een positieve ervaring over jouw bedrijf aan relaties.

De kans dat een trouwe klant een extra product aanschaft is ook veel groter dan een klant die jouw organisatie nog niet kent. En mocht je dan tóch een keer contact hebben met een medewerker waarbij het contact niet vlekkeloos verliep? Dan wil die trouwe klant dat best een keer vergeven.           

trouwe klanten

Gewaardeerde klanten

Net als bij werk of bij een baan, is je ondergewaardeerd voelen, de grootste reden tot overstappen. En daarom is waardering heel belangrijk. En dit onderscheid kun je júist maken wanneer de klant contact met je opneemt. Verras je bestaande klant, waardoor deze zich (nog) meer gewaardeerd voelt.  

Als klanten worden behandeld als een gewaardeerde klant in plaats van alleen maar ‘een klant’, zal die zich meer betrokken voelen en geneigd zijn om een bedrijf te blijven ondersteunen. Bijvoorbeeld door je te helpen met feedback over je producten en diensten zodat je kunt verbeteren.

gewaardeerde klant

Van kostenpost naar winstgenerator

Organisaties die er voor zorgen dat een klantenservice goed op orde is, tijdig het contact beantwoord, in één keer de klant voorziet van het juiste antwoord en daar bovenop nog de klant weet te verrassen, zullen ervaren dat dit leidt tot hogere omzet en meer winst. Dat klinkt heel logisch, en dat is het ook.

Overweeg je het contact met klant uit te besteden, maar wil je je eerst laten informeren wat de voordelen en de aandachtspunten zijn? Neem dan vandaag nog vrijblijvend contact met ons op.

Meer lezen?

Nieuwsbrief oktober 2023

NIEUWSBRIEF OKTOBER 2023 De eerste VrijMiBo van 2023 bij Quality contacts is een feit! Op 6 oktober werd er gezongen, gepraat, gelachen en gedronken. De

Lees verder »
klachten zijn goed voor je organisatie

Klachten zijn goed voor je organisatie!

De meeste klanten vertellen niet over hun klachten en geven dus niet de kans om fouten te corrigeren. Een klant die klaagt, geeft je de kans om problemen op te lossen, terug te winnen en de ervaring voor andere klanten te verbeteren. Dus bedank ze dat ze de tijd hebben genomen om contact met je op te nemen.

Lees verder »

De oorzaken van slechte klantenservice

Iedereen heeft wel een slecht klantenservice-verhaal te vertellen. Lange tijd in de wachtrij aan de telefoon maar ook slecht te woord gestaan in een winkel of restaurant is een vorm van slechte klantenservice.

Lees verder »

De stem achter het klantcontact – Branco

Bij Lebara ben ik verantwoordelijk voor de webcare. Als klanten via Twitter, Facebook, Instagram of Trustpilot met vragen of berichten komen behandel ik deze en probeer ik iedereen zo goed mogelijk te helpen en van een juist antwoord te voorzien.

Lees verder »

Commercieel Medewerker (TESTPAGINA)

Ben je op zoek naar een opstapfunctie in Sales? Wil je werken in een enthousiast team waar veel ruimte is voor coaching en persoonlijke groei? Dan is deze vacature bij Quality Contacts, voor het project Delta, precies wat je zoekt!

Lees verder »